W piątek 18 czerwca 2021 roku w Szkole Podstawowej im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach dokonano podsumowania prac komisji konkursowej IV Gminnego Konkursu Biblijno – Literackiego dla uczniów klas VII i VIII pod patronatem ks. kan. Zbigniewa Króczyńskiego, hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmiało „Dzieło życia św. Jana Pawła II”. Był to ostatni etap realizowanego w placówce projektu z okazjo 100. rocznicy urodzin wielkiego Polaka. Konkurs, ze względów pandemicznych, odbył się zdalnie, uczniowie mieli do przygotowania i wygłoszenia wypowiedzi na wybrane wcześniej tematy zaproponowane przez organizatorów. Komisja w składzie: p. Małgorzata Jarosik, p. Dominika Sodolska, ks. Piotr Marciniszyn, ks. Daniel Kalis, oceniała wartość merytoryczną wypowiedzi i talent oratorski mówcy. I miejsce ex aequo zajęły Kornelia Bartczak (SP Gostyczyna) i Nikola Młynarska (SP im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach); II miejsce zdobył Andrzej Wachna (SP im. Powstańców Wielkopolskich w Nowych Skalmierzycach), III miejsce przypadło w udziale Marii Urbaniak (SP Gostyczyna). Wyróżnienie Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach otrzymała Karolina Mądry (SP Droszew), wyróżnienie Patrona Konkursu Martyna Kościelak (SP im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach). Jurorom raz jeszcze dziękujemy, uczestnikom i opiekunom serdecznie gratulujemy i zapraszamy do kolejnych edycji.
Wcześniejsze etapy projektu i wyniki ich realizacji prezentowaliśmy na łamach „Gazety Skalmierzyckiej”, były to, między innymi, poświęcone Papieżowi – Polakowi domowe kapliczki, różańce, kartki okolicznościowe na Boże Narodzenie i Wielkanoc, referaty, prezentacje multimedialne, publikacje na szkolnym Facebooku , a także wyjścia pod pomnik św. Jana Pawła II połączone z pogadankami. Mamy nadzieję, że nasi uczniowie, którzy znają św. Jana Pawła II tylko ze zdjęć, filmów czy opowieści bliskich oraz uczą się o Nim na lekcjach religii, doświadczą Jego bliskości we własnym życiu.
Beata Michalska
Agata Pawlaczyk – Wieczorek