Formularz zgłoszeniowy
Tytuł/nazwa projektu/przedsięwzięcia |
„Galeria na Strychu”
|
Nazwa szkoły/placówki
|
Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach |
Adres szkoły/placówki 1. miasto, gmina, powiat, ulica, 2. telefon, 3. e-mail, 4. strona internetowa.
|
Nowe Skalmierzyce, Nowe Skalmierzyce, ostrowski, Kaliska 52 62 7621371 |
Autor projektu/przedsięwzięcia (imię, nazwisko, stanowisko) |
Magdalena Zielezińska – Wypiorczyk Nauczyciel plastyki i zajęć artystycznych |
1. Opis dobrej praktyki (np. opis przesłanek, które zainspirowały do realizacji projektu, innowacyjność/oryginalność pomysłu, skuteczność zastosowanych metod i form pracy, cele projektu, czas realizacji...).
„Każdy człowiek rodzi się zdolny”. Od tego czy jego zdolności się rozwiną, zależy oddziaływanie dydaktyczno – wychowawcze środowiska w którym przebywa. Od wielu lat prowadzę w gimnazjum zajęcia koła plastycznego, które cieszą się dużym zainteresowaniem, wciąż jednak borykałam się z brakiem odpowiedniego miejsca do tworzenia. I udało się. Dzięki przychylności Pani Dyrektor i środkom pozyskanym z wygranego projektu, powstała w naszej szkole galeria z pracownią, która służy młodzieży do rozwijania zainteresowań i uzdolnień artystycznych. W tym około 400 metrowym miejscu, uczniowie czują się bezpiecznie. Spontanicznie tworzą swoje dzieła w wybranych technikach i dziedzinach plastycznych, organizują wystawy, wernisaże i kameralne spotkania. Biorą udział w warsztatach pracy twórczej, warsztatach witrażownictwa oraz przygotowują scenografie do uroczystości szkolnych i lokalnych. „Galeria na Strychu” to miejsce magiczne. Panuje tam specyficzny klimat, który podkreślony jest pamiątkami, które młodzież odnajduje w swoim otoczeniu i przynosi aby stworzyć „Kącik wspomnień”. W galerii organizujemy także spotkania z ciekawymi ludźmi, na które uczniowie przygotowują i eksponują swoje prace lub fotografie. Galeria, służy do organizowania różnego typu szkolnych spotkań kameralnych np. Wigilii, Wspomnień o Janie Pawle II czy wieczorków poetyckich. Młodzież bierze udział w konkursach plastycznych i fotograficznych, odnosząc liczne sukcesy. Wychodzimy również w plenery, po których organizujemy wystawę poplenerową. Wyjeżdżamy do muzeów i galerii, aby kształtować świadomość odbiorcy dziedzictwa kulturowego. Zajęcia są skierowane do chętnych uczniów Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach. Odbywają się one raz w tygodniu i trwają 2 godziny. W pracy z młodzieżą wykorzystuję metody uczenia i wychowania przez działanie, przeżywanie i odkrywanie. Stosuję także metody podające, eksponujące, ekspresyjne oraz problemowe. Zasadniczym celem tego przedsięwzięcia, było stworzenie młodzieży takich warunków, by czuli się bezpiecznie i mogli rozwijać swoją wyobraźnię, kreatywność, spontaniczną twórczość, aby mogli marzyć i działać w atmosferze szacunku i akceptacji. |
2. Rezultaty/korzyści projektu (efekty, które powstały w wyniku realizacji projektu).
Efektem prowadzonych działań było:
|
3. Rady i wskazówki dotyczące np. finansowania, stosowania rozwiązań technologicznych, organizacyjnych, współpracy z instytucjami i organizacjami.
Środki na stworzenie „Galerii na Strychu”, pozyskaliśmy wygrywając konkurs Wojewody Wielkopolskiego w ramach Rządowego Programu wspierania, powstawania i realizacji regionalnych lub lokalnych programów wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Systematycznie wspiera nas w uzupełnianiu potrzebnych środków plastycznych Dyrektor Gimnazjum. Współpracujemy z Radą Rodziców szkoły, która także wspiera nasze poczynania.
|
4. Załączniki: (opis załączników i link do strony z materiałami uzupełniającymi, np. prezentacjami multimedialnymi, zdjęciami…).
Oświadczam, że zgadzam się na przetwarzanie informacji zawartych w powyższym formularzu oraz materiałów dodatkowych (załączników) w celach promocyjnych związanych z upowszechnianiem i wykorzystaniem powyższych materiałów na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
(Na podstawie art.23 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2002 r., Nr. 101, poz. 926 z późn. zmianami).
Przykłady dobrych praktyk w edukacjili